LinkedIn-profiel

Met enige regelmaat kom ik ze tegen: een LinkedIn-profiel dat net een bedrijfspagina lijkt. Met het bedrijfslogo prominent op het scherm in de kopafbeelding. Met ronkende woorden onder het kopje ‘Info’. Is dit erg? Niet als het jouw eigen bedrijf is of als je geen enkele behoefte hebt aan een andere baan. Wil je toch iets anders? Zorg dan dat jouw LinkedIn-profiel duidelijk van jou is, en niet van je baas! Hoe doe je dat zonder dat deze baas meteen door heeft dat je open staat voor iets anders? Drie tips!

Gebruik een unieke kopafbeelding

Gebruik een kopafbeelding die jouw unieke kenmerken laat zien. Een symbool, een spreuk, met programma’s als Canva kun je er een juweeltje van maken. Deze kenmerken zal jouw huidige werkgever -hopelijk- ook herkennen en waarderen.

Begin met jezelf

Gebruik de regel onder je naam alleen voor jezelf. Dit is je belangrijkste visitekaartje. Noem in steekwoorden je functie en belangrijkste kwaliteiten. Dit zijn zoektermen voor LinkedIn waarmee je door recruiters gevonden kan worden. De naam van je werkgever noemen is zonde van deze kostbare ruimte. Tenzij deze werkgever zo uniek is dat het de interesse van een headhunter kan wekken.

Gebruik een persoonlijke pitch

Gebruik de ruimte onder ‘Info’ voor jouw persoonlijke pitch. Als je je werkgever wilt noemen, doe dat dan in de tweede helft van je tekst. LinkedIn kort deze tekst namelijk in, zorg dat de belangrijkste informatie voor de knop ‘meer weergeven’ staat!

Wil jij je LinkedIn-profiel onder handen nemen? Neem gerust contact met mij op!

Liesbeth Tettero is SheConsult-coach in Utrecht

Loopbaancoach Utrecht coach Liesbeth

Ook interessant: Een sollicitatiebrief schrijven, hoe moeilijk kan het zijn?

Loading...