085-0605177 info@SheConsult.nl

Stress? Tegen een burn-out aan?

Stress- en burn-outcoaching

 

Soms neem je te veel hooi op je vork

 
 

We zien dat de toppers in de sport, in het bedrijfsleven, de politiek en bij de overheid een coach hebben. Want een coach helpt je het beste uit jezelf te halen, en wel zo dat je er niet aan onderdoor gaat. Een coach hebben is geen zwaktebod ,maar een teken van wijsheid, drive, ambitie èn lef!

Perfectionisme, grenzen stellen
We zien bij veel ambitieuze vrouwen de wil om perfect werk af te leveren. Om het goede te doen. Om loyaal te zijn naar collega’s, klanten en de werkgever. En om ook thuis alles goed geregeld te hebben. De betrokkenheid en goede wil is vaak enorm. Maar wat we ook zien, helaas, is dat vrouwen zichzelf overvragen.  Dat vrouwen het lastig vinden om grenzen en prioriteiten te stellen. Om nee te zeggen. Om eens een keer voor zichzelf te kiezen.

Dan weten we wel dat we dat moeten doen, maar het lukt gewoonweg niet! Er komt een moment en dan is het op. Je denkt dat je het nog wel even volhoudt, maar dat is niet zo. Maak jezelf niks wijs! Kijk hieronder naar het lijstje met symptomen. Als je er ook maar 3 van herkent, is het tijd voor actie! Je bent geen superwoman! Dat denk je misschien wel, maar onze ervaring is dat die niet bestaan. Helaas!

Laat je helpen door één van onze coaches. Al onze coaches kunnen je helpen in het voorkomen dat je omvalt.

 

Heb je een burn-out, of ben je overspannen en niet aan het werk? Dan heb je gespecialiseerde hulp nodig van coaches die de expertise hebben om je daarin te begeleiden. Die expertise heeft SheConsult  in huis, Sonja Jansen is onze coach die gespecialiseerd is in begeleiding van mensen met een burn-out. Ze heeft daarvoor een eigen methode ontwikkeld waarmee je zonder wachttijd kunt starten. Dee methode duurt 3 maanden en bestaat uit wekelijke online begeleiding en 6 face-to-face gesprekken. Dit is erg effectief gebleken in de praktijk.

Symptomen van een burn-out

Psychisch:

 

  • Concentratieverlies
  • Besluiteloosheid
  • Angst- en paniekklachten
  • Geheugenproblemen
  • Gevoelens van paniek
  • Snel kwaad
  • Jezelf snel ergeren
  • Gevoel van machteloosheid
  • Opgejaagd gevoel
  • Neerslachtig
  • Sneller agressief
  • Wantrouwen
  • Nergens zin in
  • Gevoelens van onzekerheid
  • Neiging tot verslaving

Lichamelijk:

  • Constante moeheid
  • Slapeloosheid
  • Gevoel van uitputting
  • Pijn in de spieren
  • Nek- en schouderpijn
  • Spanning op de buikstreek
  • Energieloze stem
  • Hoge ademhaling
  • Vergeetachtigheid
  • Geen of weinig zin in seks
  • Snel moe of grieperig
  • Darmproblemen
  • Hoge hartslag
  • Hoge bloeddruk

Bron: GGZ

bURNOUT COACHING

42-plus en

Burn-out?

Overigens, als je 42-plus bent met burn-outklachten, laat even checken bij een overgangspoli (niet je huisarts, tenzij je echt een goede moderne huisarts hebt) of het geen overgangsklachten zijn! Die zijn namelijk redelijk simpel en effectief aan te pakken :-). Doe dat eerst, en maak dan, als het weer goed met je gaat, een afspraak met een coach. Dat hoeft dan niet een in burn-out gespecialiseerde coach te zijn; al onze coaches kunnen je helpen met je vraag ‘Hoe nu verder’.

 

Niet iedere coach is gekwalificeerd om je bij te staan met een burn-out

Je kiest een loopbaancoach die bij je past. Dat kan gebaseerd op de locatie
(handig dichtbij), maar ook inhoudelijk. Je weet dat alle SheConsult coaches top gekwalificeerd zijn, maar de achtergronden en hun specialisatie naast de algemene loopbaancoaching kan verschillen.

Stress? Burnout?
Herstel van een burnout is ècht anders dan vragen rondom zingeving,  je loopbaan, je work/life balance, het stellen van doelen etc. Als je een burn-out hebt ben je namelijk ziek. Er is specialistische kennis voor nodig om je te helpen beter te worden.

Sonja Jansen is onze coach die gespecialiseerd is in burn-out begeleiding. 

Sonja Jansen, burn-out coach SheConsult

Coaching begint met een kosteloze telefonische kennismaking van 20 minuten.

Boek hier je afspraak rechtstreeks in de agenda van je coach naar keuze.

Laden...

“Wanneer iemand te lang in een situatie zit waar die persoon geen energie van krijgt, dan loopt die heel langzaam leeg. Ik heb een effectieve methode ontwikkeld om te herstellen van burn-out, maar die methode kan ook gebruikt worden om burn-out te voorkomen”

Sonja Jansen, burn-out coach bij SheConsult

Manifest: hoe je never nooit burn-out raakt

Als ervaringsdeskundige én als coach gespecialiseerd in het begeleiden bij klachten van burn-out bij vrouwen weet ik dat mensen die de lat hoog hebben liggen, een groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben en erg loyaal zijn een groot risico lopen burn-out te raken. Wanneer iemand te lang in een situatie zit waar die persoon geen energie van krijgt, dan loopt die heel langzaam leeg. Ik heb een effectieve methode ontwikkeld om te herstellen van burn-out, maar die methode kan ook gebruikt worden om burn-out te voorkomen. En ziekteverzuim voorkomen is iets wat een hoge prioriteit heeft.

Ik heb mijn gedachtegoed over voorkomen of herstel van burn-out in dit manifest vastgelegd. Het kent de volgende belangrijke onderdelen:

  • Bewustwording
  • Gedachten zijn bepalend
  • Overtuigingen bepalen jouw gedrag
  • Leef niet vanuit angst maar vanuit vertrouwen
  • Jij bent goed zoals je bent
  • Neem jouw ruimte
  • Kies voor jezelf en geniet!

BEWUSTWORDING

In onze westerse maatschappij rennen we maar door. De druk is hoog en de adrenaline giert door ons lijf. Als je dat op regelmatige basis normaal gaat vinden ben je, zonder dat je het door hebt op de verkeerde weg. Door dagelijks in te tunen op hoe het met je gaat creëer je bewustwording en pas dan kun je daarop jouw keuzes afstemmen. Bewustwording is daarom de eerste stap naar voorkoming of herstel van burn-out. 

GEDACHTEN ZIJN BEPALEND

De gedachte die jij hebt, bepaalt jouw gevoel op dat moment. Dat zijn we ons lang niet altijd bewust.

Aangezien jij jouw gedachten kunt sturen, kun je dus ook sturen hoe jij je voelt. Wanneer jij een negatieve gedachte omturnt in een positieve ervaar je de werking al direct. Het helpt bijvoorbeeld als jij écht kunt denken dat je altijd een keuze hebt. Al een fractie veranderen van je gedachten kan zorgen voor een enorme verandering in je hele leefomstandigheden.

OVERTUIGINGEN BEPALEN JOUW GEDRAG

Overtuigingen liggen onder het gedrag dat iemand vertoont. Vaak zijn die niet kristalhelder. Als een overtuiging negatief is wordt je daardoor belemmerd. Bijvoorbeeld de gedachte dat jij altijd voor een ander klaar moet staan, of de gedachte dat je niets voorstelt zal jou altijd klein houden. Je mag dan niet jezelf op 1 zetten of jouw volle ruimte innemen in de wereld. Je kunt je volle potentie leven als jij jezelf ook écht die ruimte gunt en weet dat je goed bent zoals je bent.

LEEF NIET VANUIT ANGST MAAR VANUIT VERTROUWEN

Angst doet je schuilen in jouw holletje. En wanneer kom je daar dan nog uit? Je blijft zitten waar je zit in een relatie of baan, terwijl je tegen jezelf zegt: “ik weet wat ik heb maar niet wat ik krijg” of “wie zit er nou op mij te wachten?”. Dat weerhoudt je om nieuwsgierig te zijn welke stap je in jouw leven zou kunnen zetten richting een leven zoals jij dat graag zou willen leven. Angsten zijn verhalen waar

 je een negatieve betekenis aan hebt gegeven. Jij bent de initiator hierin, dat betekent dat jij deze verhalen ook kunt veranderen.

JE BENT GOED ZOALS JE BENT

Dat is de overtuiging die ik iedereen wens. Gewoon omdat het waar is, maar dat je zelf misschien nog moet gaan geloven. Het geeft je in ieder geval alle ruimte om opnieuw keuzes te maken in jouw leven.

NEEM JOUW RUIMTE

Iedereen is hier op de wereld gekomen om diens leven te leven. Jij mag dan ook jouw ruimte innemen want jij hebt de wereld iets te brengen. En zie dat niet te groot. Wat heb jij in jouw omgeving te brengen? Jij bent waardevol, voel je dat ook zo?

KIES VOOR JEZELF EN GENIET!

Jij bent de enige die weet wat jij nodig hebt. Gun jezelf dat dan ook, zodat jij de beste versie van jezelf kunt zijn. Leef vanuit compassie, ook voor jezelf. Creëer jouw droomleven en geniet er van. Je zult een inspiratiebron voor anderen zijn.

MIJN STATEMENT IS…

Als je aan deze onderdelen aandacht besteed zul je never nooit burn-out raken!

Sonja Jansen, burn-out coach bij SheConsult